Artikler
Amaldo Logo

Sådan får Amalo online succes som servicevirksomhed

Amaldo Logo
Skrevet af

Victor André Enselmann

Victor er stifter af Modeva og har arbejdet med digital marketing i over 7 år.

Ræk ud til Victor, hvis du vil til tops på Google eller blot ønsker nogle tips til, hvordan din forretning kan performe bedre online.

Indhold
    Add a header to begin generating the table of contents

    Sådan får Amalo online succes som servicevirksomhed

    Amalo er en dansk virksomhed med flere års erfaring, der arbejder med installation og service af varmepumper og solcelleanlæg. Amalo har som mål at gøre markedet for energieffektive løsninger mere tilgængeligt og gennemsigtigt for danske forbrugere.

    Virksomheden er fokuseret på at levere høj kvalitet og pålidelig rådgivning, og de ønsker at opnå en stærk position som markedsleder indenfor deres niche.

    For at nå dette mål kræver det dog, at Amalo optimerer deres online tilstedeværelse yderligere gennem målrettet SEO, intern linkstruktur og potentielt investering i Google Ads. Ved at finjustere disse elementer kan Amalo sikre, at de bliver synlige for flere potentielle kunder og opnår en endnu stærkere position på markedet.

    Læs her mine bud på hvordan.

    Vind markedet på landsplan på Google

    Lige pt. har Amalo kun omtrent 1.500 månedlige besøgende, hvor størstedelen af dem er brand-relaterede. Deres konkurrenter har samtidig mellem 8-20.000 månedlige besøgende, hvilket kun er indenfor varmepumpe-nichen, mens Amalo også installerer solceller:

    Amaldo Analyse

    Amalo sammenlignet med deres konkurrenter. Der er lang vej op.

    Amalo har dog forsøgt at arbejde med deres SEO ved at publicere en masse sider med fint indhold:

    Amaldo Analyse

    De har i alt publiceret mere end 340 sider.

    Hvor de prøver at rangere for søgninger såsom:

    • “varmepumpe” (16.000 md. søgninger)
    • “luft til vand varmepumpe” (5.800 md. søgninger)
    • “hvad koster en varmepumpe” (16.000 md. søgninger)
    • “hvad koster varme om måneden” (250 md. søgninger)

    De gør dog flere ting galt i deres approach.

    Publicér mere indhold

    De fleste virksomheder publicerer ganske enkelt for lidt SEO-optimeret indhold, som rammer alle de søgninger, dine potentielle kunder laver om din niche. 

    Hvis du er til stede på relevante søgninger i din branche, besvarer dine potentielle kunders spørgsmål og generelt hjælper dem på rette vej, så vil de med god sandsynlighed huske dig, når de er klar til at købe.

    Selvom Amalo har publiceret en masse sider, så har de eksempelvis en masse at skrive om vedrørende solceller, da de stort set er ikke-eksisterende på Google indenfor denne niche.

    Styrk dit domænes autoritet gennem links

    Hvis vi ser på Amalos linkprofil, så er det tydeligt, de investerer i denne, men de får ikke særligt meget ud af den, da deres interne links og indhold på siden ikke er optimeret.

    Det er dog vigtigt, de fortsætter med at bygge links, så de har større autoritet og kan rangere for nogle af de mere konkurrenceprægede søgeord såsom “varmepumpe” med mere end 16.000 månedlige søgninger.

    En meget lavpraktisk måde at gøre dette på – og som alle kan replikere – er at bede om links fra sine leverandører, partnere, investorer og lign. De er alle incentiverede til, at du klarer det godt, så der er god chance for, de med glæde vil give dig et link.

    Interne links er “make or break” for din SEO

    Som jeg også skrev om i sidste uges tirsdagsanalyse, så er interne links enormt vigtige, hvis du gerne vil lykkes med din SEO. Hvis du ikke har en klar strategi for dine interne links, så vil du sandsynligvis aldrig nå toppen af Googles søgeresultater.

    Når vi ser på Amalos allervigtigste side – “luft til vand varmepumpe” – hvis keyword har knap 6.000 månedlige besøgende, og som Amalo derfor meget gerne vil rangere nummer 1 for – så har den kun meget få interne links, og ankerteksterne er meget forskellige:

    Amaldo Nøgleord

    De interne links til Amalos primære “money page”.

    Der bør være flere links, der peger til deres absolut vigtigste side, og de burde alle fortælle Google, at denne side handler om “varmepumpe” eller “luft til vand varmepumpe”.

    Brugervenlighed

    Amalo er best-in-class på brugervenlighed på deres site, hvis man sammenligner med andre servicevirksomheder i Danmark.

    Amaldo Hjemmeside

    Deres side er bare supersmuk, og det er vildt nemt at bede om et tilbud. Derfor er jeg sikker på, de kan konvertere mange af de nye besøgende, de vil få, hvis de forbedrer deres SEO og overvejer at investere en smule i Google Ads.

    Brug Google Ads til at booste bedst-performende sider

    Amalo bruger ikke en krone på Google Ads pt., og det er flere år siden, de har gjort det i større grad.

    Amaldo Trafik

    Amalo har testet kanalen af i flere omgange gennem årene, men det virker ikke til at være en profitabel kanal for dem (endnu).

    Det kan der være flere årsager til, men det virker til, de ikke har knækket koden på denne kanal endnu.

    Hvis din SEO performer, kan du udfylde endnu mere af SERP’en ved at investere i Google Ads.

    Vejen til toppen: Sådan kan Amalo dominere deres niche med SEO og Google Ads

    Jeg håber, du kan bruge denne guide til at få din servicevirksomhed frem i Googles søgeresultater og dominere din niche!

    Amalo er superdygtige til, hvad de laver og har en pissefed hjemmeside, men for at blive markedsleder indenfor deres niche er det afgørende, at Amalo styrker deres SEO-strategi.

    Ved at optimere og udvide deres indhold, rette interne linkstrukturer og arbejde strategisk med linkbuilding kan de forbedre deres position betydeligt. Amalo har allerede over 340 sider med indhold, men de kan drage fordel af mere indhold inden for solcelleområdet samt en mere målrettet intern linkstrategi, der peger til de vigtigste sider og søgeresultater.

    Desuden kan Amalo overveje at investere i Google Ads for at understøtte deres bedst-performende sider. En kombination af SEO og Google Ads kan sikre, at de dominerer relevante søgninger, hvilket vil hjælpe dem med at tiltrække flere besøgende og potentielle kunder.

    Har du brug for kompetent SEO-rådgivning i din forretning? Så tøv ikke med at kontakte os!