Artikler
Estaldo

Sådan slår Estaldo de store ejendomsmæglerkæder online

estaldo
Skrevet af

Victor André Enselmann

Victor er stifter af Modeva og har arbejdet med digital marketing i over 7 år.

Ræk ud til Victor, hvis du vil til tops på Google eller blot ønsker nogle tips til, hvordan din forretning kan performe bedre online.

Indhold
    Add a header to begin generating the table of contents

    Sådan slår Estaldo de store ejendomsmæglerkæder online

    Estaldo har et fantastisk koncept! En digital ejendomsmægler – der tilmed er langt billigere end de fleste ‘normale’ ejendomsmæglere.

    De halter dog desværre betragteligt sammenlignet med deres konkurrenter, hvis man ser på online synlighed, hvilket svækker dem, når de gerne vil vinde markedsandele.

    Hvis man tager et kig på de største ejendomsmæglerkæder, så får de nemlig mellem 100 og 200 gange mere organisk trafik om måneden end Estaldo – så der er altså intet at sige til, at de sælger flere boliger.”

    Konkurrentanalyse for Estaldo

    Estaldo Konkurrenter

    Estaldo sammenlignet med tre af deres konkurrenter – målt på organisk trafik.

    Lige nu får altså kun et par tusind månedlige besøgende, mens deres konkurrenter får flere hundredetusinde…

    Og det er superærgerligt, når Estaldo har sådan et godt koncept!

    Hvis Estaldo også vil have fat i kunder, som ikke allerede kender deres koncept, er det en god idé at investere mere i SEO for at fremgå på generelle søgninger, som ikke inkluderer deres brand.

    Lige nu får Estaldo nemlig 99 % af deres trafik fra Google fra brand-relaterede søgninger, hvilket ikke er supergodt, hvis de gerne vil bredere ud og have fat i den helt almindelige boligejer, som måske ikke følger med i ejendomsmæglerbranchen og ved, der findes nyere og smartere måder at sælge deres bolig på.

    Hvad skal de så gøre?

    Den primære opgave består i at strukturere hjemmesiden bedre, så specielt boligkøberne har nemmere ved at finde frem til boliger, der er interessante for dem.

    Når jeg klikker på “Køb bolig”, får jeg en oversigt frem med alle de boliger, de har til salg sorteret efter dato. 

    Det virker meget uoverskueligt.

    Der er en søgefunktion, hvor jeg kan sortere i resultaterne, men jeg føler godt, brugeroplevelsen kunne være bedre.

    Som andre købsoversigter – såsom eks. Nyboligs – bliver brugeren først spurgt om, hvilken type bolig de er interesseret i – og herefter i hvilken region og derefter by.

    estaldo

    Dette gør det lidt mere overskueligt for den besøgende hurtigt at finde frem til, hvad de leder efter.

    Dertil skaber det en god struktur for hjemmesiden, da der skabes en masse underkategorier baseret på boligtype og geografisk placering. 

    Disse undersider er enormt vigtige, da det netop er fra disse, deres konkurrenter får størstedelen af deres trafik fra.

    Hvis du eksempelvis søger på “andelsbolig København” eller “hus Næstved” eller lign. søgninger på Google, er Estaldo ikke til at finde nogen steder – men det er deres konkurrenter – og det er netop fordi, Estaldos hjemmeside ikke er struktureret og har disse undersider, som Google kan indeksere og dermed vise i deres søgeresultater.

    Og det betyder altså – som jeg nævnte tidligere – at man kun finder Estaldo på Google, hvis man allerede kender dem og søger på deres brand.

    Hvad kan vi lære fra Estaldo?

    Estaldos største problem er, at deres hjemmeside ikke er struktureret og opsat rigtigt ift. at skulle fremgå for så mange relevante søgninger som muligt.

    Og med platforme er det altid et spørgsmål om hønen eller ægget – for hvad kommer først? 

    Hvis Estaldo formår at øge deres online synlighed og få mere trafik fra Google, vil det selvfølgelig resultere i flere købere af deres boliger. Med flere øjne på deres løsning og platform vil kendskabet til deres platform dog også øges, hvilket selvfølgelig også vil føre til, at flere sætter deres bolig til salg hos Estaldo.

    Hvis de formår at arbejde struktureret med deres hjemmeside og SEO, kan det altså gavne begge sider af deres platform – og deres bundlinje.