Artikler

Sådan ville jeg vækste Altid Energi digitalt

altid energi
Skrevet af

Victor André Enselmann

Victor er stifter af Modeva og har arbejdet med digital marketing i over 7 år.

Ræk ud til Victor, hvis du vil til tops på Google eller blot ønsker nogle tips til, hvordan din forretning kan performe bedre online.

Indhold
    Add a header to begin generating the table of contents

    Sådan ville jeg vækste Altid Energi digitalt

    Altid Energi har store muligheder på markedet, da de slår sig op med fuld transparens på et marked, som den almene forbruger på ingen måder kan gennemskue.

    De har derfor en klar differentiering i sammenligning med deres konkurrenter, da de tilbyder et simpelt produkt, der er billigere end deres konkurrenters.

    Deres side er allerede sat meget overskueligt op, og man forstår deres budskab med det samme – “vi er fuldstændigt transparente, og hos os skal du ikke betale alverdens mærkelige gebyrer. Et produkt, en pris”.

    Jeg tror derfor på, de vinder mange kunder de næste par år, men når det er sagt, kan de selvfølgelig gøre mere for at komme yderligere ud over stepperne.

    Altid Energi på Google

    På tidspunktet er Altid Energi ikke til stede på særligt mange relevante søgninger på Google.

    altid energi

    Søgninger relateret “elpriser” er det helt store nøgleord, der hiver en masse besøgende med sig hver måned, hvis man formår at rangere godt for det. Det kræver dog tid og tålmodighed gennem mange måneder, hvor specielt Altid Energis linkprofil skal styrkes.

    I mellemtiden kan man arbejde med at rangere for en masse ‘mindre’ nøgleord med en mindre søgevolumen, som samtidig også har lavere konkurrence og som derfor er nemmere at rangere for.

    Hvad bør de gøre bedre?

    Her ville jeg opbygge et ‘vidensunivers’ om alt, der relaterer sig til el, strømpriser, gebyrer, hvordan man bedst sparer på strømmen og andet relevant.

    • spottillæg 50
    • spotpris el 600
    • “hvad er strøm” 350 (ingen konkurrence)
    • “​​hvor mange kwh bruger man om dagen” 450
    • “hvor meget strøm bruger en familie” 300 – “elforbrug husstand” 200
    • “hvem leverer min strøm” 200
    • “hvor meget strøm bruger en opvaskemaskine” 200
    • “hvor meget strøm bruger en airfryer” 150
    • “elselskaber” 1k (lav konkurrence, lav sammenligning)

    Digital PR

    Altid Energi har gjort det skidegodt med at få en masse PR og opmærksomhed – selvfølgelig med Werner Valeur i front, som gør, hvad han gør bedst.

    Dette skal de fortsætte med.

    En oplagt idé, de kan køre med, er at lave en landsdækkende undersøgelse, der undersøger, hvor meget indbyggerne i de respektive kommuner betaler for strøm sammenlignet med nabokommunerne – samt andre – her kan de bruge deres egen data fra de mange personer, der har sendt dem deres elregning til sammenligning.